En skada redan skedd.

Livet är inte alltid som man vill,
man somnar, men sover inte på riktigt, hör allt som pågår runt omkring en,
föreställer sig panik och kaos och vaknar med ångest,
som vägrar släppa, som förstör dag efter dag efter dag,
och att hitta rätt i livet känns som en omöjlighet,
att det finns en framtid är helt otänkbart.


Vad finns där att göra?
Jag är rädd för att somna,
för jag vill inte försvinna in i den där världen,
där jag är sårbar och oförmögen att skydda mig,
eller mina nära.


Det finns bara mörker,
inte ens en liten ljusglimt existerar,
jag behöver något mer just nu,
behöver skratta genuint och på riktigt.
Och jag ser utanför fönstret hur folk lever,
medans jag har fastnat totalt.

Och jag kan bara inte förstå,
för jag har det finaste folket,
någonsin, omkring mig,
varför kan jag inte bara få leva?

Kommentarer
Postat av: Linda

:( <3

2009-11-04 @ 10:37:33
URL: http://lindacrona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback