Det är något fel när ungdomar mördar varandra.

För ca. 1 ½ år sedan hade jag en annan blogg, där jag skrev ett långt inlägg om det pågående ungdomsvåldet som existerar i Sverige, det var efter att Riccardo blivit mördad på kungsholmen, den kalla hösten 2007.

Jag önskade då att jag aldrig skulle behöva skriva ett liknande inlägg igen, att jag inte skulle ha någon grund till det. Men nu har jag det,
15 åriga Therese Johansson Rojo blev förra veckan mördad utav två jämnåriga, en tjej och en kille,

och mitt mod bara sjunker och ögonen fylls av tårar,
precis som Thereses blogg fylls av saknad och avsked.

Och även om jag inte har en aning om vem hon är så gör det förbannat ont,
ett liv ska inte behöva gå förlorat, hon fick inte uppleva livet,
inte
Leva livet fullt ut,
som det står på hennes blogg.

Egentligen vet jag inte var jag vill komma, men jag bara känner saknad och vrede,
det måste vara något i vårat samhälle som får ungdomar att handla såhär,
för även om jag inte är så mycket äldre så var jag aldrig med om detta när jag var i deras ålder,
vad har hänt de senaste 4-5 åren?

Jag är livrädd för att mina systrar ska växa upp i detta samhälle,
om någon någonsin skadar dem så vet jag inte vad jag kommer göra,
det vågar jag inte ens tänka på.




Kommentarer
Postat av: L

Visst är det fruktansvärt, man kan inte förstå. Och hur två barn/ungdomar kan begå en sådan rent igenom elak handling...

2009-06-14 @ 21:15:29
URL: http://thailandssol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback