Allt som är och allt som varit.

Det regnar ute, och i öronen turas Winnerbäck och Kent om att sjunga för mig. Bara det är vackert och underbart,
och om jag hade varit lite modigare hade jag nog stämt in med dom.



Tjejen i kassan på ica som jag varit stensäker på hatade mig ler och är trevlig, det får mig att höja på ögonbrynen och le lite inombords. (Håll ditt huvud högt, det är allt man kan begära.)

Jag drar ner luvan och tittar upp, möter regnet och trivs, ända in i benmärgen. Tänker på hösten som snart är här, allt vad den innebär. Flytt, studier, livet. Det går bra nu. Jag tänker inte ens ägna någon energi eller kraft åt att vara missnöjd, för det är inte jag idag. Idag är jag nöjd.


Allt värt att veta har du lärt mig
Men du säger att jag inte står i skuld

Så håll ditt huvud högt
För jag älskar allt du gör

 

 

 


Det är en lång väg hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback