Jag minns dig Amanda.

Jag börjar Mars månad med att lyssna på allas vår älskade Cornelis, han sånger och visor har en väldigt speciell plats i mitt hjärta, särkilt Balladen om Fredrik åkare och Brev från kolonien . Den senare brukade jag och min morfar sjunga tillsammans på strandfester vid vår sommarstuga när jag var mindre, mycket mindre. Och jag fick alltid hjälpa honom för jag kunde den bättre än honom, oc jag trvides som fisken i vattnet med massor av människor, god mat och solen i horisonten.
Ibland undrar jag om jag inte kan få bli liten igen? Det mesta skulle bli mycket lättare då, man behövde inte bry sig om kläderna, man behövde inte ser till att fejka en perfekt hy, man kunde följa med mamma och pappa överallt. Eller bara spendera en helg på landet med världens bästa mormor och morfar.
Jag hade alla nära och jag saknar det, jag har inte varit ute i vår stuga på alldeles för länge nu, och ja, jag har riktigt dåligt samvete för det.
Får försöka få med lite vänner dit i sommar, vi har ju trots allt strandtomt och bastu.

När jag åker hem nu för tiden, till Örebro brukar jag försöka boka in en morgon då jag åker hem till mormor och morfar och dom bjuder på frukost med allt vad en mormorfrukost innebär, och jag bara njuter av att ha så underbara morföräldrar. Som alltid finns.
Som när morfar fyllde 70 för en månad sen och jag ringde honom, han frågade om jag skulle komma hem till festen några dagar senare, när jag sa att jag inte kunde det så hörde jag honom säga "Men det gör ingenting gumman, vi får fixa en stor fest när du kommer hem nästa gång!" och glädjen i mig var total - jagälskarer.

Igår så pratade jag med min kusin på MSN, hon drog igång ett samtal med både microfoner och kameror, när hennes kör igång ser jag hela familjen sittandes där, min moster, farbror och båda mina fina kusiner. Vi sitter och skrattar, grimaserar och vinkar i säkert trettio minuter. Dom frågar när jag kommer hem, när jag inte vet, säger dom Vi saknar dig, Amanda.
Tänk om dom visste hur mycket de orden betyder för mig, det är så obeskrivligt.
Min Moster är den finaste mostern som finns, jag vet att hon ALLTID kommer finnas, jag kan ringa henne när som och bara gråta eller skratta, och hon ger mig så otroligt mycket visa råd och förslag. När jag pratat med henne känns det som att jag flyger fram, eller iallafall att jag är kapabel till det.

Min pappa och hans familj är otroligt fina, mina fina underbara små systrar, den yngsta som fyllde 2 häromdagen, hur snabbt går det? Jag minns det som igår. Jag skickade ett kort till henne i år, eftersom jag tyvärr inte kunde vara där, men när jag fick sms från "henne" där hon skrev tack hoppade hjärtat över några slag.



Fina älskade familj,
jag saknar er så det gör ont.

Kommentarer
Postat av: Linda

Kom heeeeem till örebroooooo !!! <3<3

2009-03-01 @ 14:07:46
URL: http://lindacrona.blogg.se/
Postat av: syster

jag saknar dig massor

2009-03-01 @ 20:18:35
URL: http://mimmi-l.blogspot.com
Postat av: Louise

<333

2009-03-01 @ 23:16:00
URL: http://thailandssol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback