Deltävling nr. 2!

Sitter och lyssnar på bidragen till kvällens melodifestival på svt.se just nu och jag måste säga att Lasse Lindh & Måns Zelmerlöw sätter sig rakt i hjärtat, men jag har en liten crush på dom sen innan så jag är väl lite partisk kan jag tänka mig ;)

Men jag minns fortfarande när jag satt hemma i Örebro, med mamma och hennes sambo (nu man) och tittade på deltävlingarna 2007, en deltävling fick jag ett sms av min fina Camilla där hon skrev att just deltävlingen var gjord för mig med motivationen "Både The Ark och en låt som heter Amanda!", och det har hon ju så rätt i.

Jag pratade med min älskade mamma på msn för några timmar sen, hon sa att hon saknade mig igår, det första jag tänkte var; saknar hon inte alltid mig?! men sen förklarade hon varför hon saknade mig lite extra igår:
Dom hade suttit och lyssnat på gamla melodifestivallåtar, och då är jag alltid med annars.

Jag och mamma brukar sjunga så vi får ont i öronen när vi åker bil tillsammans, det kan vara allt möjligt, The Ark, Måns, Ebba Grön eller något helt annat. Men det är underbart och jag älskar min mamma så innerligt.

Min morfar fyllde ju 70 år för någon vecka sen, förra lördagen hade han fest, och när han hörde att jag inte skulle komma blev han lite besviken men sa När du kommer hem får vi ha fest för dig också! Den värmen som spred sig i mitt bröst är svår att förklara,
just nu saknar jag min familj något så otroligt. Mina fina systrar, mina föräldrar och deras respektive, alla andra nära och kära!


Ikväll skulle jag vilja sitta hemma i villan i Örebro med ett glas gott vitt vin, en massa olika kex och ostar och världens bästa melodifestivalsällskap: Mamma.

Kommentarer
Postat av: Malin

kommer inte se det idag heller :S



sv: tack så jättemycket :D

2009-02-14 @ 12:48:49
URL: http://www.malinh.com
Postat av: Louise

Fint :)

2009-02-14 @ 12:51:25
URL: http://thailandssol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback