En underbar tid i Örebro.

Jag kom hem i förrgår, igår fyllde jag år.
Idag är jag ensam hemma och tänkte blogga om mina dagar i Örebro.

Tisdag: Jag åkte hem till Amelie vid fyra och väntade på skjutsen, den kom cirka 40 minuter senare och ungefär då var vi på G,
resesällskapet visade sig vara ett riktigt härligt gäng och resan upp till min föredetta hemstad gick smidigt och många gånger skrattade jag,
vid niotiden på kvällen släpade jag mig upp till min kära fars lägenhet, kändes såå skönt att vara hemma igen!
Där satt vi och pratade, jag, pappa och carolina. Om allt och inget, och det var nara så skönt att vara i en säker miljö.
Wilma vaknade till och lekte lite kurragömma med mig,
men sen var det dags att sova för jag hade beställt väckning morgonen efter!

Onsdag: Klockan kvart över sju kommer två par små fötter tassande över golvet på övervåningen och in i mitt rum, och jag hör "Amandaa" lite tyst, tjejerna hade lovat sin mamma att väcka mig tyst och snällt, och visst gjorde dom det! Jag tog upp dom i sängen och låg bara och njöt en liten stund, av deras närvaro och värme! Det finns knappt något annat som gör mig varm uti fingertopparna som att känna deras hår mot min hud, vad vore jag utan mina fina, underbara systrar? Alliphopa!

Iallafall! Det bar ner och det käkades frukost, det kläddes och sminkades, sen, vid kvart över åtta, bara tjugo minuter försenade, satt vi i bilen påväg mot min älskade Farfar som jag inte träffat på alldeles för länge! Där stannade vi i några timmar och när jag såg mina små systrar springa omkring i huset så tänkte jag på när jag var i deras ålder, kanske lite äldre, och jag kunde verkligen se likheterna. Jag är så glad att farfar finns kvar, så att dom får njuta utav hans godhet och värme precis så som jag fått, och får!



När vi sen kommit hem till Örebro igen så körde pappa hem mig till mamma, och därifrån tog hon och jag bilen till Pizza Hut och käkade en härlig sommarbuffé innan vi åkte förbi Lager 157 påvägen ut till Mariebergs köpcentrum och IKEA! Jag hittade ingenting på Lager med på Marieberg hittade jag en kjol på Cubus, för riktigt vrakpris! 30 kr! Jag tackade och tog emot och gick töntigt nöjd ut ur butiken! Efter det så bar det vidare till IKEA där jag shoppade lite allt möjligt, sånt som är nödvändigt men billigt!


Efter det så tog vi en snabbräd på Skopunkten och Willys, sen var jag redo att svimma av trötthet så vi körde hem, där jag stupade i säng till middag och efter det så tog jag det töntigt lugnt.

Torsdag: Blev inte riktigt som jag tänkt från början, men den blev otroligt bra iallafall så klaga tänker jag inte göra! Jag snattade mammas cykel och cyklade upp till Mathilda och Fabian i Brickebacken, har inte träffat Tilda på ett tag så jag kände att det var dags. Så vi satt mest ute i solen och snackade skit, kollade på gamla bilder och hade det bra. Jag försökte få med henne ut på Fredagen, vilket kanske inte gick super, men det var iallafall värt ett försök! :)

Vid sex så susade jag hem på cykeln och hade kräftkalas med min kära familj, otroooligt gott var det! Jag åt massvis, men inte riktigt lika mycket som min lillasyster ;) Efter middagen var det tänkt att jag skulle tillbaka till Mathilda men hon somnade så jag slog mamma i några partier av kortspelet 500 istället! Det har blivit tradition att göra det när jag kommer till Örebro :P

Fredag: Fredagen började inte heller riktigt som jag tänkt, men överdrivet positiv som jag var så åkte jag ner själv till mormor och morfars lägenhet där jag och några vänner skulle spendera kvällen. Jag åkte redan någon gång vid lunch och satt på balkongen och njöt utav solen och värmen, helt underbart var det! Linda ringde mig och berättade att hon skulle komma in till kvällen och festa med mig och lite annat folk,
hon kom tidigare än de andra så vi drog upp på stan och shoppade lite, jag hittade en t-shirt på Gina och hon hittade en hel outfit i olika butiker, otroligt snygg blev hon iallafall! ;D

Sen så anlände Lollo och Jocke till Örebro och vi började göra oss i ordning och gick och köpte mat, sen så var vi på G, vi körde "Jag har aldrig" och min lillasyster Mimmi, som precis fyllt 18, anlände efter jobbet, sen blev det mest lite skitsnack och bekännelser, men jag hade en otroligt bra kväll som avslutades med Liquid och mat på Hålet i väggen, när vi kom hem någon gång efter två så stupade Mimmi och Lollo i säng och Linda tog en taxi hem, jag och Jocke satt uppe och pratade till halv fem, när vi gick och la oss var vi sjukt pigga så det blev lite Family guy innan vi kunde somna :P





Lördag: Vaknade, utan baksmällan från helvete och städade lägenheten lite, sen satt vi i vardagsrummet och skrattade sönder oss och hade bara så jävla jävla skoj! Vid tolv så kom mormor och morfar hem och jag, Lollo & Jocke drog till stationen och vinkade av Lollo, jag och Jocke fortsatte vidare upp på stan och kunde konstatera att de hinner ändra otroligt mycket på det år vi inte bott i staden. Det var en trevlig promenad som jag sedan fick avsluta för jag skulle hem till mor på släktkalas!




Jag fick jättemycket fina grejer och det var trevligt att träffa alla släktingar igen! Senare så drog vi en middag på McDonalds (där jag blev töntigt stolt över min lillasyster som jobbade! Haha :D) ,
efter det så hade jag och mamma ett seriöst samtal och sen så skjutsade hon upp mig till min forna klasskamrat Julia och hennes vän Moa där vi startade kvällen,
vi träffade på lite andra föredetta klasskamrater och sen så drog vi upp till hennes lägenhet, väntade på sällskap från Jocke och Kevin, vi drog rätt tidigt iväg till Liquid där det var packat med folk och även de gamla klasskompisarna, som vi spenderade en trevlig kväll med.

Vi avslutade på Stället och sen så drog jag och julia hem till henne för att vänta på min skjuts, det hade varit en otroligt trevlig kväll och när jag kom hem ångrade jag lite att jag drog så pass tidigt som jag gjorde, och det var inte Jocke sen att klaga på mig för ;P

men jag hade mycket att göra dagen efter så det kändes ändå bäst att avsluta strax efter tolv!

Söndag: Vaknade, inte heller idag bakis, och fick höra att jag skulle med ut till vår sommarstuga och njuta av solen, och ja, sagt och gjort! Jag åkte med dit ut och badade och solade och hade det mysigt, missöden till trots. Tänkte för mig själv att en bakissöndag inte kunde avnjutas mycket bättre :)



Vid fyra körde mamma hem mig till pappa där jag skulle firas, jag började nästan gråta när jag sa hejdå till min fina mamma, det var riktigt jobbigt! Men iallafall så blev det glasstårta och presentutdelning hemma hos pappa, jag fick superfina presenter som jag inte kunde bli mer nöjd med! :) Vid sex sa jag hejdå till pappa för denna gång när han skulle iväg på fotboll. Strax senare ringde Amelie och meddelade att dom var på G så jag och Carolina lastade in tjejerna i bilen och körde iväg till IKEA parkeringen och mötte upp mitt lilla resesällskap igen.
Där sa jag hejdå till mina älskade systrar och det gjorde nästan fysiskt ont i hjärtat. Med löften om att inte vänta till December med att komma hem igen så vinkade jag hejdå till Carolina.

Det blev en trevlig hemresa, dock tröttsam, det blev mörkt ute, jag var nedstämd och de andra trötta efter nästan en hel veckas festivalande. Hemma möttes jag av finaste J som jag saknat så otroligt mycket! Stupade i säng.

Måndag: Jag fyllde 20 och hade nog haft lite väl höga förväntningar på dagen, men trots det så blev det en mysig dag, regn och åska borträknat. Jag pratade i telefon med en fin storasyster och hämtade ut ett paket från världens finaste Camilla. Hon hade köpt två otroligt fina halsband på designtorget och skrivit ett litet kärleksbrev och postat till mig, jag blev så rörd att jag började gråta! Haha :)




Kvällen avslutades med tacos och lite Warcraft III. Det var skönt, och det är ändå rätt så avslappnande att vara hemma igen,
även fast att veckan, särkilt helgen, i Örebro varit den bästa på otroligt länge!

Nu ska jag lägga mig och kika igenom H&M katalogen i hopp om att hitta något snyggt plagg att köpa för mitt presentkort jag fick av mamma :) Någon dag ska jag besöka systembolaget också, om Jocke nu inte sprängt bort det ;)

Har ni läst hela vägen hit är ni värda en eloge! Haha.

Puss puss.

Kommentarer
Postat av: L

Kul att läsa om hur du haft det! Helgen var kanon, sååå jäkla kul! Längtar tills vi ses igen. PUSS :***

2009-08-11 @ 21:15:32
URL: http://thailandssol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback